Är det något i uppdraget vi genomfört som du inte är nöjd med – t ex ett beslut, en avvikelse eller en revision – kan du göra en anmälan om reklamation. Den ska vara skriftlig och postas till vårt huvudkontor alternativt e-postas till utveckling@qvalify.se. Du kan också fylla i formuläret nedan.
Din reklamation tas upp av Qvalifys ledningsgrupp, som utser en reklamationsansvarig som behandlar ditt ärende. Den reklamationsansvarige har inte deltagit i revisionen av ert företag eller organisation.
Den reklamationsansvarige kontaktar dig för att komplettera den skriftliga information som du lämnat. Efter noggrann bedömning av uppgifterna meddelas du skriftligen om reklamationen accepterats eller inte.
Om din reklamation inte accepterats av oss har du möjlighet att göra en överklagan. Detta ska meddelas oss skriftligt (samma adress som vid reklamationen). Vid en överklagan skickas din reklamation och vår reklamationsansvariges bedömning vidare till Kommittén för överklagan. Den är sammansatt av oberoende och opartiska ledamöter från olika branscher.
Kommittén för överklagan går igenom ärendet och fattar ett beslut som meddelas dig.
Reklamation i korthet
En reklamation ska göras skriftligt.
Mottagande av reklamation bekräftas till kund
Vår granskning utförs av en person som inte deltagit i revisionen av ert företag.
Den som klagomålet gäller ska få möjlighet att ge sin åsikt om det som klagas på.
Vårt beslut är skriftligt.
Eventuellt överklagande av vårt beslut skickas vidare till Kommittén för överklagan.
Qvalify stöttar Barncancerfonden, vars forskning syftar till att rädda ännu fler liv och skapa ännu bättre behandlingsformer. Och inte minst ge drabbade barn och deras familjer en bättre livskvalitet.
Qvalify är övertygade om att plastföroreningar bara kan lösas genom att arbeta tillsammans, som individer, företag och hela nationer. Qvalify samarbetar med CleanSea för att göra en större inverkan för havet tillsammans!